Knipperende lader

Vragen met betrekking tot de batterijen van de Ar.drone en Ar.drone 2.0

ModeratorCOLON Summetje

videologic

Knipperende lader

Berichtdoor videologic » Zo 22 Jul 2012, 19:40

Hallo !

Zeer regelmatig zie ik dat mijn lader na verloop van een paar uur rood gaat knipperen. Als ik de batterij erin en eruit doe gaat die verder met laden om uiteindelijk een groen lampje te geven.

Dit gebeurt bij al mijn batterijen (ik heb 3 originele AR Drone 2.0 batterijen) en ik gebruik ook een AR Drone 2.0 lader

Iemand een idee ?

Groet,
Daan

Summetje
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON Wo 27 Jun 2012, 07:56

Re: Knipperende lader

Berichtdoor Summetje » Ma 23 Jul 2012, 00:54

Het lampje op de lader geeft met codes aan wat hij aan het doen is.

Rood branden: Accu laad normaal.
Rood knipperen: iets is niet goed met accu. accu even los halen en opnieuw proberen wil meestal werken.
Rood - groen knipperen: accu is bijna vol en de stroom word gebalanceerd tussen de 3 cellen zodat hij langer mee gaat.
Groen branden: accu is vol en klaar voor optimaal gebruik.

knippert hij alleen rood of ook groen en hoelang kun je meestal vliegen met 1 accu?

videologic

Berichtdoor videologic » Ma 23 Jul 2012, 11:17

He !

De lader knippert bijna altijd rood (tijdens een laadperiode) . Dus geen afwisseling met een andere kleur. Als ik de batterij los haal en er weer in stop, gaat het laadproces gewoon weer door, totdat het groen wordt.
Ik vlieg zo'n 10 min op 1 batterij

Bart

Berichtdoor Bart » Ma 23 Jul 2012, 11:42

Ik denk zelf dat je lader stuk is.
Je lader hoort gewoon rood te zijn als je gaat laden en groen als het klaar is.
Ik zelf heb nog nooit een knipperlicht gehad zoals rood en groen, ja bij de 1.0 dronelader, maar die is anders als de 2.0

Arrie01

Berichtdoor Arrie01 » Zo 16 Sep 2012, 11:37

Hallo, ik heb hetzelfde probleem! Ik heb drie originele parrot 2.0 batterijen en bij een van deze batterijen gaat het lampje van de lader rood knipperen ( heb deze batterij slechts acht keer opgeladen met de originele lader en er zijn geen rare zaken gebeurd met de batterij) maar omdat de lader dit slechts bij een van de drie batterijen doet, kan ik concluderen dat het waarschijnlijk geen laderprobleem is. (zoals eerder gesteld) ik vraag mij ook af of er een slechte serie batterijen is waarbij dit voorkomt. Hoe zit het dan met garantie? Iemand ervaring met een garantieclaim? Zo ja bij wie? :roll:

qqwwee1990
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON Vr 16 Okt 2015, 04:22

Berichtdoor qqwwee1990 » Wo 17 Feb 2016, 09:27

gaat laden en groen als het klaar is.
ค้นหาเบอร์สวย

phallyka
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON Di 13 Jun 2017, 15:04

Berichtdoor phallyka » Di 13 Jun 2017, 15:15

Je lader hoort gewoon rood te zijn als je gaat laden en groen als het klaar is.

^^Goldenslot^^